CASPAR W CIEPLICACH ZDROJU ZAPRASZA.

Temat: mozliwosci programu ,,texa navigator,,
Witam! Zakupiłem nową TEXE do samochodów osobowych, ponieważ otrzymałem skąpą instrukcje obsługi, moje pytanie brzmi, czy możliwe jest zczytanie pinu immo tym programem? czy będę musiał zakupić jeszcze vag-tacho ?

A może ktoś posiada pełna instrukcje obsługi, lub lub posługuje się sprzętem znacznie dłużej, chętnie nawiąże kontakt.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1458832.html



Temat: Komputer pokładowy.
" />wiem, że da się zrobić takie coś w passacie B5 i B5 FL. Potrzeba licznik z 1/2FIS lub z pełnym FIS, przełączniki przy kierownicy z manetkami do obsługi FIS'a, wiązki przewodów, klucze <śrubokręty, torxy itd> interfejs VAG COM lub VAG TACHO i trochę umiejętności.

p.s. kiedyś o tym czytałem na http://forum.vw-passat.pl Jest tam instrukcja co i jak robić Poszukajcie, a znajdziecie.
Źródło: vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=13268


Temat: Elektroniczne publikacje o busach i nie tylko...
" />Witam
Mam pytanie czy wie ktoś gdzie mogę znaleźć instrukcje obsługi (podręcznik użytkownika ) w formie elektronicznej ( skan czy coś w tym stylu) w języku polskim do tachografu kienzle 1324 (ten montowany w Sprinterach ) przeszukałem wszystkie znane mi adresy ale nie znalazłem.

Dzięki z góry za pomoc
Źródło: bus-forum.pl/viewtopic.php?t=6771


Temat: termometr
" />Ja w sprinterze i osobowce tez tam mam czujnik temperatury zewnętrznej.
Ja sie tez dołacze do tego tematu. Wlasnie mam w moim sprinterze ten czujnik ale nigdzie na zegarach mi nie pokazuje temperatury zemwętrznej czytałem niemiecka instrukcje obslugi i wyczytalem ze przełacza sie ikonką zegara miedzy zegarem a temperatura ale to u mnie nie działa dodam ze mam tachograf z firmy Kienzle. Czy jest to tym spowodowane?? Bo zegar tez musze przestawiac przez tachograf. A i jeszcze jedno pytanko czy funkcje servis w liczniku to byla opcja w sprinterach czy da sie to jakos uruchomić????
Źródło: bus-forum.pl/viewtopic.php?t=4829


Temat: Instrukcja MAN oraz instrukcja do Tachografu Cyf. Siemens
" />Poniżej zamieszczam link do polskojęzycznej wersji instrukcji obsługi tachografu Stoneridge Electronics.

http://www.heisterkamp.nl/documenten/man_pol.pdf

pozdro
Źródło: forumets.cba.pl/viewtopic.php?t=2118


Temat: karta kierowcy i tacho cyfrowe
" />Obsługa tachografu cyfrowego jest bardzo prosta i sam dojdziesz do takiego wniosku jeśli po użytkujesz go z kilka razy. Na pierwszy rzut oka wydaje się to skomplikowane ale tam masz instrukcje na wyświetlaczu i podążasz klikając strzałkami i OK.

W Skandynawii obecnie masowo wymienia się tachografy na cyfrowe. W moim zakładzie pracy w tym miesiącu zamontowali takie urządzenia już w 50 ciężarówkach. Pozostało ok 150 i zrobią to do maja roku następnego.
Źródło: forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?t=22018


Temat: Szkolenie z obsługi tachografów cyfrowych
" />
">Czy istnieje jakiś przepis, artykuł w którym jest powiedziane że firma ma obowiązek lub prawo przeszkolić kierowce z obsługi tachografu cyfrowego ?

Obowiązku nie ma.
Firma może przeszkolić, ale nie musi.

Obsługa tachografu cyfrowego nie jest zajęciem wymagającym studiów doktoranckich i niesamowitych zdolności manualnych, więc myślę, że po dokładniejszym wczytaniu w instrukcję, Twoj Tata na pewno sobie poradzi.

Tobie - jako osobie młodej, zaznajomionej z komputerami, telefonami komórkowymi i innymi urządzeniami, nauka obsługi zajęłaby pewnie nie więcej jak kwadrans, więc może warto się samemu nauczyć i zaoferować Tacie pomoc?
Źródło: forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?t=19015


Temat: Karta kierowcy
" />zlozylem wniosek o karte kierowcy i pierwszy raz bede ja widzial na oczy tak samo jak tacho cyfrowy i mam pytanie:

czy jak dostane karte kierowcy dostane jaka instrukcje obslugi?
jak sie obsluguje tacho cyfrowego?
skad mam wiedziec jak sie robi wydruki i po co je sie robi?

czy daja cos dodatkowo do karty?
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=12327


Temat: MAN TGL7.150
" />1. Po co zakładasz nowy temat wystarczyło by napisać w którymś z tematów Mana lub w dziale "Inne Tematy"
2. Jeżeli jeździsz samochodem z tachografem cyfrowym to na pewno była do niego dołączona instrukcja obsługi wiec wszystko tam jest objaśnione
3. Ja ci niestety nie pomogę choć tatko też ma w swoim TGM-ie cyfrowe tacho ale niewiem jak tam ze zmianą czasu dał radę bo jest za granicą
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=19706


Temat: OUT
" />Czytałem ostatnio instrukcje obsługi tacho cyfrowego w Manie i zaskoczyły mnie dwa tematy.Pierwszy to stwierdzenie że podczas jazdy poza granicami UE czyli w państwach nieobjętych konwencją po włączeniu funkcji Out obowiązuje nas czas pracy-jazdy zgodny z przepisami obowiązującymi w danym kraju,drugi temat to instrukcja że jeśli pojazd który prowadzimy bez ładunku nie przekracza 3.5t uprawnia nas to do włączenia out nawet na obszarach objętych konwencją. Przypuszczam że ktoś mocno przegioł przy interpretacji przepisów ale nie wiem wszystkiego więc pytam?
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=15438


Temat: Szkolenie z obsługi tachografów cyfrowych
" />w kazdym autku jakim jezdzilem zawsze była instrukcja Tachografu Cyfrowego; niemniej jednak pracodawca jest zobowiązany przeprowadzić przeszkolenie pracowników z obsługi tego urządzenia(nigdy takiego nie przechodziłem ...). nie powiem Ci teraz dokładnie jaki przepis o tym stanowi, ale jak znajde to dopisze
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=20784


Temat: Cyfrowy Tachograf
" />OK. No zawsze wiem więcej, niż wiedziałem wcześniej Widzę że, nie obejdzie się bez porządnego szkolenia. Jak się dowiem jaki model tacho mam zamontowane w Volvie, to znajdę instrukcję obsługi i będę wiedział, co z tym można robić ...

PS. A taka kwestia. Jeśli bym kartę wyjmował, tylko jak zjeżdżam po trasie do domu ... a codziennie robił wydruki i na rewersie pisał miasto startu i końca - to chyba jakiś grzech śmiertelny nie będzie - tylko w sumie po co ??
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=6590


Temat: Cyfrowy Tachograf
" />Witam
Czytam o tacho cyfrowym, karte juz posiadam ale troche sie martwie czy dam rade z obsługa. Od kwietnia zaczynam jazde w nowej firmie i tam dostane autko juz z tacho cyfrowym maja mi pokazac ale wiecie jak kto bedzie pewnie wygladało raz dwa trzy i w droge a pozniej beda problemy.
Moze ktos ma czas i troche juz jezdzi z tacho cyfrowym i moze by mogł napisac jak to wyglada na poczatku wkładam karte i w droge czy cos mam ustawiac i tak dalej i tak dalej.???

Chyba ze juz gdzies taki opis jest a ja go jeszcze nie zlokalizowałem, znalazłem instrukcje ale po przeczytaniu jej nadal mam metlik w głowie.
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=6590


Temat: Cyfrowy tachograf- jazda bez karty
" />kolego AREK jak zarzucasz komuś nieznajomość przepisów to miej do tego podstawy.We wspominanej przez ciebie instrukcji obsługi tacho istnieje funkcja OUT dotyczy ona poruszania się pojazdem w państwach nie objętych konwencją AETR. Błędem jest też pisanie o kalibracji,ponieważ procedura wymaga aby po zakupie poj. nie ważne czy nowego czy starego wczytać jako pierwszą kartę firmową następnie może być użyta karta kierowcy,i tu jest dozwolona jazda bez karty do bazy.Następnie na własnej karcie możesz się poruszać pojazdem,nawet bez kalibracji ale bez ładunku.Skalibrowanie tacho uprawnia do przewozu.Nadal podtrzymuje że maksymalny czas jazdy bez karty to 15 dni w kierunku bazy jeśli się ją posiadało i utraciło.Karta jest rejestrowana w systemie europejskim.Co do nieposiadających wyżej wzmiankowanej karty,świadczy to tylko o ich profesjonalizmie
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=9748


Temat: Tachograf Materiały szkoleniowe
To nadal nie jest to czego szukam. Poszukuję opisu czynności związanych z procedurą legalizacji tachografu czyli po części instrukcji obsługi poszczególnych tachografów oraz sposobów programowania jak i ustawiania parametrów potrzebnych do legalizacji tachografu.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1377699.html


Temat: jak nastawić zegar iveco daily 35s12?
" />wracając do tematu ... do zegarów mam podłączone tacho ... oczywiście niemiecka instrukcja obsługi... czy można ustawić zegarek przez tacho ?
Źródło: forum.ptforum.pl/viewtopic.php?t=10504


Temat: Szkolenie z obsługi tachografów cyfrowych
" />Auto powinno mieć dołączoną instrukcję obsługi tacho...
Źródło: forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?t=19015


Temat: Tachograf cyfrowy
" />po pierwsze to jak dostaniesz ciezarowek w cyfrowym tacho to raczej bedzie do tego instrukcja. a z tego co ja mialem doczynienia z tym urzadzeniem to moge Ci powiedziec tak: Po wlozeniu karty (w tym modelu ktory obslugiwalem) wyskakiwal pytanie czy nie chce sie wpisac czynnosci recznie (czyli takich ktore byly wykonane gdy karty w tacho nie bylo) jesli nie jezdziles bez karty wciskasz "x", potem musisz wybrac kraj w ktorym aktualnie sie znajdujesz(jesli jestes w hiszpanii dodatkowo region). po tych czynnosciach tacho pracuje samo, gdy sie zatrzymasz wyskakuja mltoeczki czyli inna praca niz jazda (np rozladunek/zaladunek), pauze wciskasz sam, czyli jak stajesz na pauze wciskasz odpowiedni przycisk odpowiadajacy zmianie czynnosci, az pojawi sie ikona "krzeselka", kazdy ruch powyzej powiedzmy 10 metrow (tak to sobie wycyrklowalem na oko:)) powoduje przelaczenie sie tacho w tryb jazdy, i ponownie zatrzymanie to sa mloteczki czyli inna praca. Po zakonczonym okresie jazdy, na dluga pauze 9/11 h wyjmujesz karte (tak bylo napisane w instrukcji) to samo na pauze likendowa tacho zapyta sie jeszcze o kraj w ktorym jestes, chyba ze jestes w hiszpanii to jeszcze musisz wybrac region. I to wszystko, cala obsluga tacho, oczywiscie fajna sprawa jest wydruk na koniec dnia na ktorym masz wszystko ladnie wykreslone. JEsli przekroczysz czas jazdy albo pracy t tacho nie przelaczy sie samo na pauze tylko dalej bedzie wskazywac to co w aktualnej chwili robisz, tak samo jesli stoisz i zapomnisz przelaczyc na pauze zarejestruje to jako inna prace. Co do ustawiania godziny to mozesz zmienic godizne tlyko o jedna minute w ciagu doby, date i godzine musi ustawic ta osoba ktora kalibruje tacho ( nie wiem czy dobrze napisalem)
Takie sa moje spostrzezenia jesli chodzi o cyfrowe tacho, dodam ze sa oparte o korzystanie z tego urzadzenia a podczas kontroli nikt nie mial do mnie pretensji jesli chodzi o zle uzytkowanie tego rodzaju tacho.
Mam nadizeje ze pomoglem
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=14295


Temat: Szkolenie z obsługi tachografów cyfrowych
" />A czy dostał instrukcję obsługi tachografu, do każdego jest dołączona.
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=20784


Temat: Szkolenie z obsługi tachografów cyfrowych
" />Do kazdego auta dołącza instrukcje, w instrukcji jest spory rozdzial dotyczacy obslugi tachografu.

To juz bylo przy analogowych potem elektronicznych szufladowych i przy cyfrowch rowniez jest, jezeli auto ma juz cyfrowe to na bank musi byc do niego jescze instrukcja...
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=20784


Temat: Szkolenie z obsługi tachografów cyfrowych
" />Tak zgadza się. Jest instrukcja, ale czy firma nie ma obowiązku przeszkolić kierowcę z obsługi tacho czy to już leży w interesie kierowcy przestudiowanie instrukcji ?
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=20784


Temat: Siemens VDO
" />Witam...Posiada ktoś instrukcje obsługi do tachografu Siemens VDO w języku polskim... ??

Pozdrawiam
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=17544


Temat: Czas pracy kierowców
" />a ma ktos moze instrukcje obslugi do tacho cyfrowe simens????

sorry za offtop
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3022


Temat: [E36] 318TDS Oryginalny alarm
" />Witam szanownych forumowiczów

Otóż od kilku m-cy jestem posiadaczem BMW E36 318TDS, moje pytanie dotyczy alarmu.

Podaje rozkodowany vin:

Numer podwozia WBACC51000ES29956
Kod typu CC51
Typ 318TDS (EUR)
Typoszereg E E36 (4)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M41
Pojemność skokowa 1.70
Moc 66
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor MONTREALBLAU METALLIC (297)
Tapicerka STOFF/ANTHRAZIT (C3AT)
Data prod. 1997-02-04

Składanie Wyposażenie
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S209A LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (25%) Blokada dyrefencjału
S243A AIRBAG FOR FRONT PASSENGER Poduszka powietrzna pasażera
S246A STEERING COLUMN ADJUSTMENT MECHANICAL Kolumna kierownicza regul. ręcznie
S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL Kierownica sportowa ze skóry z poduszką
S282A LT/ALY WHEELS SPORT SPOKE STYLING II Obr. BMW, st. le. styl. spr. II
S314A HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.
S410A WINDOW LIFTS, ELECTRIC AT FRONT Siłownik szyby elektryczny przedni
S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S441A SMOKERS PACKAGE Pakiet dla palących
S464A SKIBAG Worek na narty
S498A HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł
S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S556A EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY Wskaźnik temperatury zewn.
S668A RADIO BMW REVERSE RDS Radio BMW Reverse RDS
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria
S818A MAIN BATTERY SWITCH Główny wyłącznik akumulatora
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa
S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki
P972A COMFORT PACKAGE Pakiet komfort

Składanie Wyposażenie seryjne
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S210A ANTI-BLOCKIER-SYSTEM ( ABS ) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy III
S300A ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH Centralny zamek z autoalarmem
S340A PROTECTOR STRIPES IN BLACK Zderzak częściowo lakierowany
S451A BEIFAHRERSITZ-HOEHENVERST.MECH Regulacja wysokości fotela pasaż. mech.
S497A CENTRE ARMREST IN REAR Podłokietnik środkowy na kanapie
S529A MICRO FILTER Mikrofiltr
S545A DREHZAHLMESSER,KM/H-TACHO,AN.U Obrotomierz,km/h-Tacho,Zegar analog+EC
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów
S806A 3RD STOP LIGHT Trzecie światło stop

A teraz do rzeczy, czy posiadam sam centralny zamek, czy centralny zamek z autoalarmem ?

Bo nie mogę znaleźć czegokolwiek co miało by związek z Alarmem

Z góry dziękuje i pozdrawiam
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=67077


Temat: Pytanie
" />Nie wiem, jaki Wy tu widzicie problem - ale może spróbuję go wyjaśnić - TG-A to jest TO SAMO, co F2000 Evo, tyle tylko, że ten pierwszy jest ubrany w nowsze "wdzianko".Ba, całe podwozie (a dlaczego w ostatnich modelach F2000 Evo był montowany w zestawie kontrolek malutki ekranik, dokładnie do szyny CAN, która była IDENTYCZNA jak w TGA, TGX czy TGS), gama silnikowa oraz skrzynie biegów, są takie same jak w poprzedniku. Aby poprzeć swoje słowa, zamieszczam zdjęcie z instrukcji obsługi - na górze MAN F2000 Evolution ( rok wydania 1999 ) a poniżej MAN TG-A ( rok wydania 2001 ).
Zwróćcie uwagę na moc oraz stopień sprężania silnika 410 PS - prawda, że identyczne...






- Poruszyliście temat "przejściówek" - owszem, okresem przygotowawczym dla wprowadzenia serii TG były lata 1998 - 2000 ( po serii F2000 1995 - 1998 nastąpiła seria F2000 Evolution 1998 - 2000 i jeszcze na koniec seria FE 2000 - 2002 ). Dlaczego? Na niektórych częściach oryginalnych od serii TG, widać rok prod: 08.1999 ( silniczek od rolet elektrycznych przednia szyba ), więc może to być wersja MAN'a F2000 z paroma elementami od TGA ( zegary, tachograf, lewarek skrzynii biegów, umiejscowienie tachografu ) choć nie chcę mi się to w zbytnio wierzyć ( same takie pojazdy były przeznaczone do badań przed wprowadzeniem serii TG-A i potem trafiły na rynek wtórny, więc nie powinny mieć takiego oznaczenia ).

- Wersja limitowana - o ile mi wiadomo, to MAN wypuścił tylko i wyłącznie kilkadziesiąt sztuk modeli "Golden Lion" ( przeznaczone tylko i wyłącznie na Europę Zachodnią, wówczas pełna opcja nawet z oryginalną lodówką do F2000 ), prestiżowego modeli firmy 19 - 603 w układzie napędowym 4x2 oraz wersji "Silver Commander XT" - dość mało popularna wersja MAN'a, wyróżniała się srebrnym kolorem kabiny, szerokim (z dwoma a'la wlotami powietrza) zderzakiem oraz wyposażeniem ( skórzane fotele, okleiny drewnopodobne oraz retarder ZF'a). Tak więc to "V7" to raczej nie będzie wersja limitowana.

- Sugerujecie również odznaczenie silnika - cóż, także to nie będzie to, co jest szukane. MAN produkuje tylko i wyłącznie silniki 5 cylindrowe, 6 cylindrowe ( w konwencjonalnym układzie ) oraz wersje V8 ( moc pow. 600PS ) i one mają takie oznaczenia jak inne modele, np. 19-414 ( 410PS) 19-463 (460PS) czy TG510A (510PS).

- A co do zawieszenia, to pierwszy raz się spotykam z tym, aby pojazdy MAN były oznaczane na drzwiach odnośnie zawieszenia - nie wiem jak inne marki, ale tego MAN nie robił.



Może to jest naklejka jakiegoś komisu, jak to sugerują koledzy wyżej - przecież tak samo mają niektóre VOLVO FH12 przyczepione na antrapach logiem B.A.S. - to są nazwy komisów samochodowych. Zresztą serwis MAN ROORDINK ( Holandia) także przykleja na drzwiach swe loga odnośnie reklamy - tak jak na niektórych F2000 było na bocznych drzwiach logo 19-XXX,na górze SILENT (wyciszony) a pod spodem F2000 ( to już "bajer" ).
Zresztą najlepiej by było, gdybyś pokazał zdjęcie tegoż pojazdu, to by się powiedziało więcej na jego temat.
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=27825